top of page

PINSJ x Chillout


Vi i Pinsj jobber hele tiden med å finne gode løsninger som gjør det enda enklere for deg som forbruker å leie turutstyr og velge brukt. Målet er at det på sikt skal bli like lett å velge brukt som å kjøpe nytt. I tillegg har vi helt fra start ønsket å ha med oss utstyrsbransje og produsenter på laget. Vi mener alle må bidra litt, skal vi få det grønne skiftet friluftslivet trenger. Derfor skal vi i gang med et helt nytt pilotprosjekt.





Pinsj har inngått et samarbeid med Chillout Travel and Outdoor, hvor utvalgte butikker skal tilby brukt turutstyr. Pilotsamarbeidet er et viktig første steg for å teste hvordan Pinsj kan bistå butikker og leverandører med utleie og bruktsalg.


- Nye tider krever nye og mer sirkulære tjenester. Chillout vil nå begynne arbeidet med å etablere både bruktsalg i enkelte av sine butikker, samt drive utleie av utvalgt og etterspurt utstyr. Både brukt- og utleieutstyret vil du finne på pinsj.no, men henting og levering vil være i Chillout-butikkene, deler Fredrik Mørch-Johansen, en av gründerne bak Chillout.


- Pinsj ønsker å samle flest mulig grønne tjenester på ett sted. og gjøre det langt enklere å tenke alternativt til å kjøpe nytt. For å lykkes med det bør bruktsalg og utleie være å finne på samme sted, og vi kommer til å ha økt satsing på butikker og bransjeaktører fremover, forteller Aleksander Gamme.





Hvordan vil dette fungere i praksis?

- I Chillout er det viktig for oss med et helt unikt nivå av service og forhold til våre kunder. Etter en godkjenningsprosess kan kundene våre henge fra seg bruktprodukter i våre butikker og få 100% av inntektene tilbake, dersom noen leier det. Dette gir altså ingen inntekter til oss, bare enda mer fornøyde kunder som vil bidra i det grønne skiftet, deler Fredrik entusiastisk med oss.


- Det har vært viktig for oss å få på plass konkrete skritt mot nye tjenester med vårt bærekraftsarbeid. Vi synes at Pinsj har et godt fundament og vil gjerne samarbeide om å utvikle plattformen videre.


Chillout og Pinsj deler samme ønske om at enda flere skal få tilgang på gode opplevelser, og at terskelen for å komme seg ut på tur skal være lavest mulig.


- Chillouts visjon er at vi skal bruke mer tid på opplevelser. Utleie senker terskelen for kundene til å prøve nye produkter og aktiviteter, og det heier vi selvfølgelig på. Det er ingens fortjeneste at en kunde gjør bomkjøp, men vi blir ekstra glade når kundene våre finner nye friluftsaktiviteter. Det elsker vi, avslutter Fredrik.




Comments


bottom of page